Obserwatorzy

wtorek, 27 listopada 2012

W pogoni za szczęściem. ciasto orzechowe.

 Motto dnia:  Każdy może być szczęśliwy,to jest jedynie  kwestia  decyzji.                             

Szczęście, jest to coś czego każdy szuka, ale nie zawsze znajduje.
Ja znalazłam szczęście w sobie.Jestem uzależniona od optymizmu.
Wszystko widzę w różowych okularach. Jest mi dobrze. Nawet w najczarniejszych momentach swojego życia,nigdy nie poddawałam się rozpaczy.
Dostałam dzisiaj bardzo ciekawą książeczkę. ,,Recepta na szczęście".Nazwa wydawnictwa to www.wydawnictwomg.pl.
Jest to zbiór aforyzmów,przysłów i opinii na temat szczęścia.
Koleżanki córka,gdy usłyszała,że w każdym poście umieszczam jakieś motto sama za deklarowała ,że mi ją pożyczy.Naprawdę są ciekawe.Zacytuję teraz Wiesława Myśliwskiego.
 Mało znany pisarz polski, ale ja zawsze odrabiam lekcje i przeczytałam co nieco na jego temat.

O szczęściu mówiłem.
Że szczęścia trzeba szukać w sobie, a nie naokoło.
Że nikt go człowiekowi nie da , jeśli sam sobie go nie da.

Że szczęście jest nieraz bliziutko, może w tej ubogiej izbie,
gdzie się całe życie żyje,a ludzie Bóg wie gdzie go szukają. 
Że niektórzy w sławie i bogactwie go szukają,ale na sławę i bogactwo nie każdego stać,a szczęście jest jak woda i każdemu chce się pić.
Że nieraz jest go więcej w jednym dobrym słowie,niż w całym długim życiu.

Mam takich perełek kilkadziesiąt stron.Nie da się wszystkiego od razu umieścić na blogu,ale postaram się od czasu , do czasu uraczyć Was czymś optymistycznym.
Niedługo będzie Sylwester i Nowy Rok.
Naród żydowski miał kilka remediów na zapewnienie sobie szczęścia.Jednym z nich było ciasto miodowe z orzechami.Przyrządzało się je w święto Nowego Roku. Mialo zapewniać słodkie i
szczęśliwe  życie.

                      Ciasto miodowo-orzechowe.

1 szkl. świeżego masła
1/2 szkl. cukru
3 świeże jajka
1 skl. miodu
1 i 1/2 szkl. mąki tortowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia dr.Oetkera
1 łyzka kawy rozpuszczalnej
1 łyżeczka cynamonu
1szkl.prażonych orzechów włoskich.

Masło ubijamy z cukrem. Dodajemy  jajka, miód, mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia,kawę i cynamon.Wszystko miksujemy na 1/2 prędkości.Po wyłączeniu miksera dodajemy orzechy i mieszamy dokładnie. Przekładamy do tortownicy i pieczemy w 190 st. przez 25 min. Sprawdzamy patyczkiem.Schładzamy i od razu podajemy. Ciasto jest nie trwałe , najwyżej do 2 dni, ale bardzo smaczne.
Wszystkie przepisy, które podaję w blogu są wypróbowane prze zemnie.


Daruję go wszystkim ludziom na świecie,aby uświadomił ich co to jest szczęście.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz