Obserwatorzy

niedziela, 11 listopada 2012

Reinkarnacja.Prawda,czy fałsz?

Reinkarnacja.Od kilku dni ,co i raz ten zwrot obija mi się o uszy.Spotykam się z nim nawet poszukując wiedzy w internecie.
Wierzę w reinkarnację.
Kilka razy miałam sny na ten temat .Często nie miałam pojęcia o faktach ze snów.Dopiero potem trafiały mi się książki na ten temat. Wiem ,że żyłam na Atlantydzie.Przeżyłam jej zagładę.Byłam nauczycielem matematyki w Egipcie.Wojownikiem w VI-tym wieku.W XI -tym budowniczym zamków.Mogę tak wyliczać jeszcze kilka razy.Jest to jednak nieistotne, może tylko dla mnie ma znaczenie.Może kiedyś to opiszę.
Dużo czytałam na ten temat i to nie ja szukałam publikacji.One same do mnie przychodziły.
Przygotowując się do tego tematu,poszperałam trochę w internecie.Znalazłam obszerne wytłumaczenie w Wikipedii,na mojej ulubionej stronie.
Re powtórzenie ,inkarnacja wcielenie,doslowne tłumaczenie ,,powtórne wcielenie". Jest to długi proces doskonalenia się duszy w kolejnych ciałach. Czlowiek w trakcie jednego zycia nie jest w stanie doswiadczyć  wszystkiego.
Komu zależy ,aby nie wierzono w istnienie reinkarnacji i dlaczego?
Wszystkie znaczące religie świata wierzą w powtórny powrót duszy na ziemię.Począwszy od hinduizmu, poprzez buddyzm, do islamu, gdzie grupy sufickie uznają  reinkarnację.
Zwolennikami byli między innymi Pitagoras i Platon.
W chrzescijaństwie,także ten pogląd był akceptowany.Wierzyli w niego gnostycy.Uznawał Tomasz z Akwinu, czy Ojciec Kościoła  Orygenes.
Dopiero na Soborze w Konstantynopolu w 553 roku z woli Cesarza Justyniana i cesarzowej Teodory zakazano głoszenia tego wierzenia.Jednocześnie wykreślono z Biblii trzy rozdziały mówiące o powtórnym wcieleniu.Papież Wirgiliusz próbował się sprzeciwić ,ale był za słaby.
W Biblii  mamy kilkanaście miejsc ,które sugerują ,że reinkarnacja jest faktem.
W Nowym Testamencie jest wyrażnie powiedziane,że Jan Chrzciciel jest nowym wcieleniem Eliasza.
Jedyny raz gdzie można znależć argument przeciw reinkarnacji ,jest ,, List do Hebrajczyków",ale
już w odsyłaczu  1 Mojżesza 3,19 nie ma nic co by sugerowało ,że przeciwnicy wielu wcieleń mają rację.I to jest jedyny przypadek na ,który się powołują.
Kiedyś,ktoś mi powiedział,że chciałby w przyszłym wcieleniu urodzić się zwierzęciem.A czy nie lepiej być miłym zwierzątkiem niż jakimś zbrodniarzem.  TO ŻART !!!
Z tego co wiem,dusza ludzka nie może wcielić się w niższą istotę.
Nie ważne,czy ktoś wierzy w cokolwiek,byleby przestrzegał praw boskich.Był.dobrym, uczciwym, miłosiermym, radośnie przeżywał swoje życie  i miłował wszystkie istoty na świecie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz