Obserwatorzy

piątek, 14 grudnia 2012

Przygotowania do świąt.-Sernik dla Olgi.

Motto dnia:   Radowanie się z niczego, to prawdziwa radość.


Lubię przed świętami wszystko sobie zaplanować.Jeżeli chcę wprowadzić jakiś nowy przepis, lubię go wcześniej wypróbować.
Oczekuję wizyty mojej wnuczki i w związku z tym postanowiłam coś upiec. najbardziej odpowiadał mi sernik.Już od jakiegoś czasu nosiłam się z zamiarem wypróbowania przepisu zaczerpniętego z telewizji z programu ,, Jak to jest zrobione".
Podano tam przepis na kilkadziesiąt ciast,ale przeliczyłam wszystko na jedno ciasto z 1 kg.sera.
Wyszlo rewelacyjnie , ale jak smakuje dowiem sie za kilka godzin. Póki co wygląda wspaniale,ale jest jeszcze w piekarniku. Piekło się 1 i1/2 godziny w 170 stopniach.

                                    Sernik dla Olgi.                   

Ingrediencie na spód z ciasta kruchego:

 260 gr. mąki krupczatki
200 gr. masła lub margaryny
2 białka
1 łyżka soku z cytryny
1 łyżeczka proszku do pieczenia dr.Oetkera.

Zagnieść ciasto,jeżeli jest za suche dodać 1 łyżkę śmietany.Wychodzi ciasto na 2 porcje,na blachę 24 cm. średnicy.Przed włożeniem do piekarnika ciasto po nakłuwać Upieczone ciasto posmarować masłem.

Ingrediencie na masę serową:

1 kg.sera potrójnie zmielonego
100 gr śmietany
100 gr cukru
2 żółtka ubić
1 cukier waniliowy
rodzynki namoczone w mleku
skórka pomarańczowa z syropu.
1 fix Serniks dr.Oetkera.

Zółtka utrzeć z cukrem,dodać po kolei smietanę,cukier waniliowy, fix, rodzynki opruszone mąką i skórkę pomarańczową. Zawsze robię ją sama, jest wtedy miękka i nie ma goryczki.Przełozyć do formy na upieczony spód i upiec.

1 komentarz:

  1. pychota :) zabieram się sama do zrobienia sernika ;):*

    OdpowiedzUsuń