Obserwatorzy

sobota, 15 grudnia 2012

Coraz bliżej święta.coraz bliżej......Makowiec.

Motto dnia:   Największą odwagą jest życie w stanie zadowolenia. Smutek to ogromne tchórzostwo.Do tego,aby być nieszczęśliwym, nic nie jest potrzebne.Każdy tchórz, każdy głupiec może się tak czuć,Każdy potrafi być nieszczęśliwy.Ale do poczucia błogości potrzebna jest ogromna odwaga-a żeby ją poczuć,trzeba nad nią popracować.

                                                         Osho.

Już coraz bliżej do tych kilku dni całkowitego odpoczynku.Nawet największe pracusie muszą trochę odpuścić..Dlatego tradycja nakazuje uporać się ze wszystkimi pracami do Wigilii.
Wcześniej pieczemy ciasta,następnie mięsiwa, a na końcu resztę przystawek.Tak planujemy,aby wszystko było świerze i apetyczne.
W między czasie sprzątamy całe mieszkanie ,,na błysk".
Na końcu ,ktoś z rodziny ubiera choinkę . Dzieci  wypatrują pierwszej gwiazdki i zaczyna się trzy dniówka. Obiadanie, wypoczywanie i najczęściej oglądanie telewizji. Kiedy jest ładna pogoda, niektórzy wybierają się na spacer.
A jeszcze . Po kolacji wigilijnej,obowiązkowo obdarowujemy się prezentami,Nie zawsze trafionymi, ale  trudno czasem trafić w gust obdarowanego.Dlatego przepraszam tych ,którym coś podarowałam,a nie trafiłam.Robiłam to wszystko z miłości.Wszystkim czytającym mojego bloga prezentuję przepis na makowiec,który dostałam oczywiście od córki,a nazwała go ,,Rewelacja.".Nie zdąrzyłam jeszcze go upiec,ale wystarczy mi zdanie mojej Jadwigi i jej rodziny.

                                                       Makowiec Rewelacja

                     400 gr. herbatników maślanych
                     1 i 1/2 kostki stopionego masła
                     800 gr. masy makowej [obecnie w Lidlu promocja]
                     1/2 słoiczka przecieru jabłkowego lub innego
                     2 łyżki posiekanych bakalii
                     1 tabliczka czekolady
                     3 łyzki śmietanki kremówki
                     1 paczka cukru waniliowego
                     szklanka bitej smietany.

Herbatniki pokruszyć i podzielić na 4 części.Masę makową wymieszać zowocami i bakaliami , też podzielić ,ale na 3 części.Na wysmarowaną blachę kłaść kolejno,herbatniki,skropić masłem ,na to masę makową i tak do wyczerpania.Na wierzchu powinna byc warstwa herbatników.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do200 stopni C. Piec około30 min.Kiedy boki będą odstawać od formy iherbatniki zbrązowieją ciasto będzie gotowe.
Stopic czekoladę ze śmietaną i cukrem waniliowym i polać placek.

Dobra rada:   Masę makową wymieszać z 3 ma łyżkami płynnego miodu.Podniesie to smak  wypieku.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz