Obserwatorzy

czwartek, 14 marca 2013

Spacer w slońcu. Latwe ciasto na pizzę.

Motto dnia:   Wiedza nie opiera się wyłącznie na prawdzie, 
                    także na błędach.

                                  Carl Gustaw Jung.


Nareszcie po kilku dniach zaświeciło słoneczko. Odrazu zrobiło się lżej na duszy. Ubrałam się jeszcze ciepło i wyszłam na spacer. Na ulicach zrobiło się jakoś weselej. Mijający mnie ludzie  uśmiechali się do siebie, a jeden starszy pan powiedział mi dzień dobry, mimo,że nie znał mnie. Widać słońce wpływa też na uprzejmość wobec innych. Jednak powietrze jest jeszcze mroźne i w związku z tym prędko wróciłam do domu.
W domu już czekało na mnie kilka ważnych zajęć. Wnuczka prosiła mnie, abym pomogła jej wykonać dekoracje do przedstawienia, które mają wystawić w szkole. Czekają także styropianowe jajka wielkości strusich na udekorowanie, oczywiście metodą decupage. W Polsce święta, a szczególnie Wielkanocne, są obchodzone bardzo uroczyście. Panie domu prześcigają się w wystroju wnętrz, przygotowują coraz to wymyślniejsze potrawy. Każda stara się zaskoczyć gości i domowników czymś oryginalnym. I to jest piękne. Takie poczynania wprowadzają do życia i domu radość,szczęście, miłość i atmosferę  pojednania i Nadziei.
Warto przygotować już za wczasu pewne półprodukty, ąby ułatwić sobie prace przedświąteczne.
Dzieci uwielbiają pizzę,a po świętach zostaje dużo resztek, które można wykożystać do tej potrawy.

                                               Łatwe ciasto na pizzę.

                                   1 kg.mąki pszennej
                                   710 ml. letniej wody
                                   1/2 kostki świeżych drożdży [20 g.]
                                   4 płaskie łyżeczki soli

Do naczynia z plastiku wsypać mąkę. Dodać sól, drożdże rozrobione w niewielkiej ilości wody i wymieszać drewnianą łyżką, aby składniki dobrze się połączyły. Odstawić na około 2 godziny. Po tym czasie naczynie wstawić do lodówki na około  12 godzin. Ciasto  może przebywać w lodówce do 14 - tu dni.
W miarę potrzeby oddzielić potrzebną porcję i formować placki na pizzę.
Możemy też zrobić inną wersję. Wtedy dodajemy mąkę chlebową zamiast pszennej.Cały proces produkcji ciasta wykonujemy jak na pizzę. Ciasto formujemy jak pieczywo.
Takim pieczywem można zabłysnąć na wielkanocnym śniadaniu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz