Obserwatorzy

środa, 6 marca 2013

Babcia hazardzistka.Herbatka na pamięć.


Motto dnia :   Problemem nie jest to, że  zażywasz narkotyki, uprawiasz hazard, oglądasz    telewizję, czy grasz na komputerze. Problem jest kiedy już musisz to robić.


Od trzech lat korzystam z internetu. Wiele razy otrzymywałam w poczcie propozycje różnego rodzaju gier darmowych. Nigdy z nich nie korzystałam .Nie interesowało mnie to.
Od kilku dni obserwuję moje wnuki jak godzinami grają w gry komputerowe. Potrafią siedzieć przy komputerze całymi godzinami.Postanowiłam  zagrać, aby spróbować jak to działa. Przez ostatnie trzy dni w każdej wolnej chwili siadałam do komputera i grałam w Mah Jong.Poczułam jak to wciąga. Trzymało mnie do drugiej w nocy.
Ostatniej nocy śniło mi się, że jestem kursorem i zbijam obrazki. Rano zrozumiałam mechanizm
uzależnienia. Doszłam do wniosku, ze trzeba chronić dzieci przed tym nałogiem. Rodzice powinni bardziej zwracać uwagę na swoje pociechy i nie pozwalać przesiadywać  całymi dniami przed komputerem.
Większość gier jest bardzo agresywna, nastawiona na walkę, zabijanie i przemoc, albo ogłupiająca.
Polegająca na bezmyślnym zbijaniu pionków.Dzieci lubią to,ale lepiej byłoby, aby nabrały nawyku czytania.
Jest tyle pięknych książek, Trudno jest zmusić  dzieci do czytania, a nawet lektury trzeba egzekwować na siłę. 
Pamiętam w jednym z odcinków serialu ..Star Trek" pokazano planetę , na której pozostało już tylko dwoje młodych ludzi siedzących przy komputerach i walczących ze sobą za pomocą robotów. Kiedy główny bohater doprowadził do spotkania tych dwojga, nie umieli oni ze sobą rozmawiać.
Jak tak dalej  będziemy pozwalać naszym pociechom grać bezustannie na komputerze,to może spotkać nas taka przyszłość. Polecam herbatkę ziołową, którą warto podawać dzieciom.Wzmacnia ona koncetrację i pamięć.


                                          Herbatka dla milusińskich.


                                          Ziele nawłoci
                                          Ziele melisy
                                          Ziele przetacznika.

Zioła wymieszać.1 łyżkę mieszanki zalać 1 szklanką wody. Zagotować i trzymać na małym ogniu przez 15 minut.Przecedzić, Pić 2 razy dziennie, rano i wieczorem podgrzane.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz