Obserwatorzy

poniedziałek, 14 maja 2012

szpinak-clebki Chapati

No i mamy następną nowalijkę.Już można zrywać szpinak.Dużo osób go nie lubi,ale ja i moja rodzina ,uwielbiamy go.Popisowym i chyba najbardziej lubianym daniem są naleśniki.Warunek, do szpinaku koniecznie dodajemy czosnek,ale tylko polski. Znam jeszcze kilka wariacji ze szpinakiem w roli głównej,ale dzisiaj podzielę się tylko przepisem na pyszne chlebki chapati ze szpinakiem.


Chlebki chapati

400gr. mąki krupczatki

1 łyżeczka soli

2łyżki oleju słonecznikowego

1 drobno posiekana papryczka chili bez gniazd nasiennych

2 łyżeczki zmiażdżonego czosnku

1 łyżeczka utartego imbiru

250gr.drobno posiekanych liści szpinaku

1/2 łyżeczki pieprzu cytrynowego

Mąkę i sól przesiewamy do dużej miski.Dodajemy oliwę.Stopniowo cały czas mieszając ,dolewamy 250ml letniej wody. Wyrabiamy ciasto tak długo aż wchłonie całą wodę.Odstawiamy na 30 min,przykryte wilgotną ściereczką.Następnie,na rozgrzaną oliwę kładziemy papryczkę,czosnek oraz imbir i podsmażamy minutę.Po czym dodajemy szpinak,pieprz i sól.podsmażamy,aż wyparuje woda ze szpinaku,łączymy z ciastem. Z całej masy formujemy 16 placuszków o średnicy 15cm.Kładziemy ciasto na gorącej,suchej patelni i smażymy 30 sek. z obu stron.Jemy jeszcze ciepłe.Smacznego.
Dostałam dzisiaj od przyjaciółki dwie książki kucharskie z potrawami żydowskimi.Jestem ich bardzo ciekawa.Jeszcze nie spotkałam się z tą kuchnią,poza przepisami ojca Grande,ale to już innym razem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz