Obserwatorzy

środa, 6 lutego 2013

Moje hobby Zapustowe pączki.

Motto dnia:   Wszelkie dzieło zaczyna się z małego.

                                                           Anonim.


W lutym moja przyjaciółka -kuzynka ma imieniny.Chciałam jej podarować jakiś niebanalny prezent.Takie podarunki na ogół są kosztowne.Postanowiłam sama namalować jakiś obraz .No i skończyłam.Teraz mam już prezent niepowtarzalny i pamiątkę dla niej na lata.
Jeżeli jej się spodoba, będę szczęśliwa.Jeżeli nie to i tak będę malować, bo wtedy też jestem szczęśliwa.
Zaczęłam próbować malować na emeryturze i bardzo mi się to spodobało. Doskonałe zajęcie.
Lubię też gotować i przyrządzać różne słodkości.
Zbliża się Tłusty Czwartek no i pyszne pączki, które należy zjeść, chociaż jeden,zgodnie z tradycją.

                                                              Lwowskie pączki

                                   
Smażyła je moja mama co roku w karnawale, która dostała ten przepis  od babci.

                                          1/2 kg. mąki pszennej
                                          10 żółtek
                                          5 dkg.drożdży
                                          3-4 łyżki miodu
                                          szklanka śmietany 30 %
                                          20 dkg. czekolady
                                          szklanka likieru wiśniowego
                                          szczypta soli
                                          tłuszcz do smażenia.

Żółtka ubić na krem.Dodać drożdże rozmnożone ,masło miód i szczyptę soli , na końcu mąkę.Wyrobić na gładką masę.Śmietanę ubić i dodać do ciasta.Zostawić do wyrośnięcia,a następnie jeszcze raz zagnieść. Formować kule, odstawić do wyrośnięcia.Na rozgrzany wkładamy pączki i smażymy pod przykryciem do zarumienienia.Następnie przewracamy i smażymy bez przykrycia.W końcu jeszcze ciepłe polewamy stopioną czekoladą zmieszaną z likierem.Można też ozdobić orzechani posypką lub skórką pomarańczową.


To jest mój prezent dla przyjaciółki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz