Obserwatorzy

wtorek, 16 października 2012

Sosy.-hutnej.

W sobotę odwiedziła mnie moja wnuczka,która jest teraz w Krakowie na stypendium naukowym.Oczywiście babcia zadbała przede wszystkim o to,aby dobrze nakarmić wnuczkę.No i udało się.Najlepiej smakował jej chutnej z jabłkami.Oczywiście dałam jej kilka słoiczków do Krakowa,ale ponieważ zrobiłam tylko kilka ,skończyły się.
Na szczęście znajoma miała jeszcze kilka owoców. Trzeba przyznać ,że miała największy zbiór w okolicy.
Podarowała mi trzy dorodne cukinie.Mogłam zrobić jeszcze parę słoiczków.

Po oczyszczeniu miałam 2 kg.czystego miąższu .Wyszło mi 15 słoiczków .Oto przepis.Znalazłam go w internecie Na stronie cincin.cc czy coś takiego,ale nie wszyscy mogą trafić.Dlatego podam przepis w tym poście.

                             Chutnej z cukinii z jabłkami.
2 kg. oczyszczonej cukinii
2 kg.jabłek kwaskowych
1,5 kg. cebuli
200gr. startego chrzanu
1 kg. cukru
300gr. octu winnego
przyprawy według gustu{cynamon,kardamon,chilli}.Trochę soli do smaku.

Wszystkie składniki drobno pokroić, pogotować.Po ostudzeniu zmiksować.Przełożyć do słoiczków.Pasteryzować 10 min.
Pasują do mięsa,wędlin.Do  wszystkiego co wymaga sosu.Rodzina będzie zachwycona.Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz