Obserwatorzy

wtorek, 23 października 2012

halloween.

Za parę dni będziemy obchodzić najsmutniejsze Święto w roku dla chrześcijan ,no może dla wiernych z południowej Ameryki nie.
Oni inaczej postrzegają śmierć.
Próbowałam poznać zwyczaje innych,ale jest to tak obszerny temat,że odpuściłam.
Już u zarania dziejów ludzie czcili umarłych.
Wracając go Święta Halloween, historia tego święta sięga do czasów celtyckich,a może jeszcze dawniej.W  obecnej,a może podobnej wersji powstało to święto w 16- tym wieku w Szkocji i przez wieki rozprzestrzeniło się na cały świat,
Jest to święto szczególnie mile widziane przez dzieci,chyba ze względu na słodycze
W dzielnicy w ,której mieszka mój syn, już od kilku lat dzieci obchodzą uroczyście wigilię Wszystkich Świętych.Przejęły nawet te negatywne zwyczaje,starsi chłopcy zabierają młodszym słodycze,
Dorośli też urządzają przyjęcia.Przebierają się i bawią jak w karnawale.
Stara tradycja w Polsce tez czci tych,którzy odeszli,ale inaczej,na smutno.Adam Mickiewicz opisał to w Dziadach,ale teraz wystarczą już tylko kwiaty i znicze.
Dopóki mama chodziła,odwiedzałyśmy cmentarz w dzień Wszystkich Świętych, zauważyłam dużo grobów Romów.Dowiedziałam się że w naszym mieście jest dosyć duża społeczność tej
 narodowości.Jedynie oni jeszcze zachowali podobne zwyczaje jak dawni Polacy.Przychodzą na groby swoich bliskich z poczęstunkiem i ucztują.
My ograniczamy się do zapalenia światełka i postawienia kilku kwiatów.Już nie każdemu chce się pozostać na nabożeństwie.

Widziałam w Biedronce takie ładne czerwone dynie i wiem że mamy kupują je dla dzieci na lampiony.Podoba mi się to .Taki wesoły zwyczaj

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz