Obserwatorzy

piątek, 1 czerwca 2012

Sezon na truskawki -Koktajl.

To miał być post wczorajszy.Próbowałam wejść na stronę,ale nie mogłam otworzyć.Męczyłam się cały wieczór.dopiero o 22-ej naprawiłam to co zepsułam.Na pisanie posta było już za póżno.

Zaczął się zbiór truskawek.
Truskawka to taki owoc ,który najbardziej nadaje się na desery,ciasta i inne słodkości.
Mnie najbardziej odpowiadają koktajle.Zacytuję jeden przepis.

Dziarski Koktajl
300g schłodzonego arbuza bez pestek
120 ml.mleka z tofu
300 g truskawek
2 łyżki miodu
1 łyżka soku z cytryny
150 g.jogurtu
1 łyżeczka cukru waniliowego.

Jest to bardzo smaczny i energetyczny napój.Usuwa zmęczenie i poprawia nastrój.Jest sycący,a nie tuczący.

Często w tym okresie robię też ciasto na zimno.

500 g.truskawek
125 g.biszkoptów
2łyżki nalewki wiśniowej własnej roboty
1 łyżeczka cukru pudru
50 g. cukru zwykłego
1/2 paczki cukru waniliowego
300 ml.śmietany 10 lub 12%
1 łyżeczka mąki kukurydzianej



Szklane naczynie wykładam biszkoptami i skrapiam nalewką.Truskawki zgniatam,nie za bardzo,wsypuję cukier i wylewam masę na biszkopty.Krem robię wcześniej,aby wystygł.Żółtka ubijam z cukrem pudrem.Do śmietany dodaję waniliowy cukier i zagotowuję.Odstawiam na 10 min.
Następnie dolewam śmietanę do żółtek cały czas mieszając.po czym lekko podgrzewam,nadal mieszając,aby nie powstały grudki.Nie dopuszczając do wrzenia dodaję mąkę kukurydzianą,wymieszaną z odrobiną mleka.odstawiam do wystygnięcia.DOBRA RADA:aby nie powstał kożuch posypuję powierzchnię kremu cukrem.Przygotowanie trwa 20 min.Dobre na szybki podwieczorek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz