Obserwatorzy

środa, 17 kwietnia 2013

Przyprawy i ich zastosowanie. Łazanki inaczej.

Motto dnia:   Inteligencja jest tą przyprawą, którą z najpospolitrzych rzeczy robi cuda.

                                             Maria Dąbrowska.

Będąc w Gdańsku, zdobyłam dużą wiedzę na temat ziół.Jednocześnie zapoznałam się z właściwościami przypraw, nie tylko w kuchni, które też wspomagają nasze funkcje życiowe.
Za fascynowało mnie chilli. Okazuje się, że nie jest to tylko przyprawa, która rozgrzewa nam podniebienia, ale  także wspomaga nas przy odchudzaniu, a nawet w walce z nowotworami.Jednym ze składników tej roślinki jest capsaicyna i to ona ma takie dobroczynne działanie.
Przyprawy, które wspomagają pozbycia się nadwagi, to także zielona herbata, cynamon, który obniża ciśnienie, imbir , uwaga, ten z kolei podnosi ciśnienie.No i kawa, ale ta bez śmietanki i cukru.
Każda przyprawa ma jakieś zastosowanie w utrzymaniu zdrowia.Będę szukać tych informacji.
Narazie usłyszałam na przystanku autobusowym, że aby uchronić suszone grzyby przed molami, należy dodać do słoika liść laurowy.
Potrawą, którą przygotowałam dzisiaj są łazanki, ale inaczej niż podaje tradycyjny przepis. Mnie bardzo smakowały, ale to już kwestia gustu.


                                                                 Łazanki ze szpinakiem.

                                                        Garść makaronu łazanki
                                                        20 dkg. mrożonego szpinaku
                                                        Szklanka utartej marchewki
                                                        Oliwa z orzechów
                                                        10 dkg. chudego boczku lub twarogu
                                                         Przyprawy, koniecznie czosnek.

Jedna garść makaronu to wystarczająca porcja dla jednej osoby.
Makaron gotujemy.Ja lubię taki gotowany po polsku. Szpinak i boczek  podsmażamy  na oliwie. Sparzoną marchewkę dodajemy do szpinaku . Doprawiamy i gotowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz