Obserwatorzy

środa, 30 stycznia 2013

Rolada z orzechami.

                                                           
Motto dnia:   Nasze  szczęście nie zależy od  posiadania rzeczy, lecz od  posiadania radości.

                                                  Michel de Montaigne


Dzisiaj było wyjątkowo ciepło. Wybrałam się na działkę, na spacer.Całe szczęście,że wzięłam nieprzemakalne buty,bo było bardzo mokro.Niemniej przechadzka sprawiła mi ogromną przyjemność.Na grządkach było jeszcze sporo śniegu i wszystko spało zimowym snem.
Po powrocie zabrałam się za łuskanie orzechów.Zostało mi jeszcze sporo, a nie chciałam ich zmarnować tak jak w ubiegłym roku. Wiosną zrobiły się czarne i trzeba było je wyrzucić. Wprawdzie narazie nie piekę,ale postanowiłam przyrządzić potrawę obiadową,aby wykorzystać orzechy.
Znalazłam w moich przepisach ciekawą potrawę z zastosowaniem orzechów włoskich.
Danie to jest bardzo smaczne,ale składniki są  obliczone na 12 porcji,więc najlepiej przyrządzić je wtedy, gdy spodziewamy się większą ilość gości na obiedzie.

                                               Rolada z indyka nadziewana mięsem i orzechami.

                            Pierś indyka
                            1,35 kg mięsa mielonego z wołowiny[może być też z indyka
                                   wypróbowałam i nawet wolę]
                            40 dkg. tartej bułki [radzę przyrządzić bułkę samemu, kupna zawiera chleb,
                                   a to zmienia smak mielonego.W przypadku smażenia kotletów,mięso przypala
                                   się]
                            2 szklanki orzechów
                            2 szklanki migdałów lub pistacji
                            3 jajka
                            przyprawy: gałka muszkatołowa,sól,pieprz biały,vegeta,cebula,czosnek.

Farsz przyrządzamy ze składników podanych w recepturze.Do mielonego mięsa dodajemy
bułkę,posiekane orzechy,przyprawy,drobno pokrojoną cebulę i czosnek przysmażone na oleju.Starannie mieszamy na jednolitą masę. Pierś indyka rozbijamy lekko i kładziemy na niej farsz i zwijamy roladę,
którą zawijamy szczelnie w folię do pieczenia.[Unikam aluminiowej].Roladę pieczemy około
2 godzin.Po upieczeniu odstawiamy do ostygnięcia. Podajemy z kluseczkami kładzionymi i dowolnym sosem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz