Obserwatorzy

niedziela, 8 grudnia 2013

Zioła cd. Makówka, makiełki, kutia i inne.

Motto dnia:  

Bezsenność, to stan, który męczy wielu ludzi. Zażywają różne preparaty farmakologiczne. Są skuteczne,ale niszczą wątrobę i często nerki.
Miałam ten sam problem. Do czasu, aż odkryłam blogi Dr. Różańskiego fitoterapeutę ,Polaka mieszkającego w Szwajcarii.
Wyczytałam, że dobrym sposobem na bezsenność jest zioło serdecznika. Spróbowałam  i zadziałało. Dr. Różański zaleca nalewkę z mielonych ziół.
Zrobiłam,  ale mnie najlepiej pomagają zioła sproszkowane, popite wodą. Nalewka jest mniej skuteczna.
Każdy organizm inaczej reaguje na medykamenty i zioła. Ja muszę testować, ale myślę, że osoby trudniące się zielarstwem zawodowo potrafią dobrać odpowiednie, według sobie znanych sposobów.
Polecam zioła,ale przepisane przez zawodowca. Nie niszczą organizmu, a pomagają.
Leczenie trwa dłużej, niemniej są skuteczne.


Niedługo będą święta. Będzie dużo czasu, aby zgłębić ten temat i poprawić swoje zdrowie.
Jedną z żelaznych potraw wigilijnych jest danie z maku.
W różnych regionach polski ma ona inną nazwę. Na Śląsku ma ona nazwę makówki. Ludzie, którzy pochodzą ze Wschodu przygotowują  kutię, gdzie podstawą jest mak z dodatkiem  gotowanej pszenicy. Spotkałam się też, że dodawano pęcak, lub ryż. Na Mazowszu podaje się kluski z makiem.Wszystkie te potrawy łączy mak przyrządzany na słodko..

                                                   

                                         Makówki, makiełki, kutia, kluski z makiem.

                                          500 g. ugotowanego i zmielonego maku
                                          250 g. roztopionego masła
                                          300 g. bakalii[ orzechy, migdały, rodzynki itd.
                                          3 jajka
                                          otarta skórka z cytryny
                                          4 łyżki cukru
                                          olejek migdałowy
                                          500 ml. mleka
                                          5 czerstwych bułek pszennych, lub chałki


Żółtka ubijamy z cukrem, Łączymy z makiem z masłem , miodem, i bakaliami. Bułkę moczymy w rozgrzanym mleku. Warstwowo układamy mak i rozmoczoną bułkę. Ozdabiamy  bitą śmietaną i bakaliami. Wkładamy do lodówki na 2 godziny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz