Obserwatorzy

niedziela, 26 sierpnia 2012

Niedzielny obiad.-Królik w smietanie.

Uwielbiam gotować Mieszkając w Gdańsku, co jakiś czas urządzałam proszone obiadki dla mojej rodziny.Byłam szczęśliwa,gdy potrawy znikały z półmisków,a dzieci prosiły o jeszcze.W Kożlu nie mam takich możliwości,jedynie od czasu do czasu zapraszam zaprzyjażnione panie aby uraczyć je jakimś smakołykiem.
Ostatnio dostałam od sąsiada z działki królika.Postanowiłam przygotować proszony obiad.
Recepturę dostałam od nieocenionej Marysi,która ma to szczęście,że może co niedzielę gościć u siebie dzieci.

Królik w śmietanie po francusku.

Królik podzielony na porcje {może być pierś z kurczaka}
2 łyżki oleju słonecznikowego
2 do 4 mini smażone cebulki Knorra
1/2 litra śmietany 18%
150-200 gr.pieczarek.

Po panierowaniu pozostawić mięso na dwie godziny.Następnie podsmażyć na oleju.Podlać wodą i dusić pod przykryciem do miękkości.Pod koniec dodać pieczarki i śmietanę.Dusić jeszcze 10 minut.

Potrawa się udała .Do tego przygotowałam kugiel z ziemniaków.Jest to żydowska zapiekanka z ziemniaków, coś w rodzaju babki.
Na deser przygotowałam szarlotę z jabłek,coś pysznego.

Szarlota z jabłek

3 żółtka
2/3 skl.cukru
szczypta soli
2 szkl.startych jabłek
5 łyżek zmielonej macy{można zastąpić tartą bułką}
2 łyżeczki startej skórki z cytryny
1 łyżka śliwowicy,wiśniówki lub winiaku
3 białka ubite na pianę
4 łyżki zmielonych orzechów włoskich
masło do smarowania blachy.

Z żółtek ubić kogiel- mogiel,wymieszać z jabłkami,macą,skórką i alkoholem.Lekko wymieszać z białkami.posypać orzechami{mogą być mielone migdały}.
Piec około35 min. w 180 st.C.Podawać z bitą śmietaną.
Przepis zaczerpnęłam z mojej ulubionej książki kuchni żydowskiej, autorstwa Katarzyny Pośpieszyńskiej.Wszystkie przepisy pochodzenia żydowskiego,które umieszczam w postach,są z tej publikacji.
Jednym słowem obiad się udał.Panie poprosiły o przepisy,a to już sukces.
Lubię takie imprezy,a i Mama jest zadowolona.Myślę że po jakimś czasie powtórzę to.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz