Obserwatorzy

wtorek, 3 lipca 2012

Wiśniowy sad.-kruche ciasto

Zaczął się sezon na wiśnie.W tym roku sa piękne.Duże, soczyste i mają male pesteczki.Rwałam i przetwarzałam cały tydzień.zrobiłam sok i konfiturę.Te przetwory są najsmaczniejsze i najekonomiczniejsze.Najtrudniejsze jest zrywanie,szczególnie jeżeli drzewa są wysokie.potem drylowanie,ale mam maszynkę.Reszta to już lekka praca.
Skończyłam też już balkon.Wygląda rewelacyjnie.
Myślałam,że odpocznę parę dni,ale nic z tego.Chwasty nie czekają,trzeba je wyrywać,puki się nie wysieją.
Znalazłam rewelacyjny przepis na ciasto z wiśniami,akurat na ten czas.

Kruche ciasto z owocami.

1/2 margaryny
15 dkg. cukru
5 żółtek
30 dkg. mąki
3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia.
3 budynie śmietankowe lub waniliowe
1 litr mleka
25 dkg.cukru do białka

Margarynę roztopić.Schłodzić,dodać cukier,żółtka,zamieszać.Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i dodać stopniowo do reszty.Zagnieść kruche ciasto.30 minut trzymać w lodówce.Następnie ułożyć równomiernie na blasze.
Mleko zagotować z budyniem i wyłożyć na ciasto.Owoce:agrest,wiśnie winogrona lub inne o mocnym smaku,ułożyć w budyniu.Piec 30 minut.Białka ubić z cukrem.Rozprowadzić na cieście i piec jeszcze 10 minut.
Ciasto smakuje nawet w upały.Jest winne i nie za bardzo słodkie.
Warto od czasu,do czasu po rozpieszczać żołądek.Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz